E-mail instellingen

Hoe maak ik gebruik van de webmail?

1. Log in op de webmail.
2. Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres, bijv. info@uwdomeinnaam.nl.
3. Uw wachtwoord heeft u van ons per e-mail of post ontvangen.

Indien u uw inloggegevens kwijt bent, klikt u hier.

Hoe stel ik e-mail in op mijn telefoon of tablet?

1. Start op uw telefoon of tablet de wizard om een nieuw e-mailaccount toe te voegen.
2. Geef uw e-mailadres en wachtwoord op zodra hier om gevraagd wordt.
3. Kies als type account voor IMAP.
4. Uw gebruikersnaam is het volledige e-mailadres, bijv. info@uwdomeinnaam.nl.
5. Uw wachtwoord heeft u van ons per e-mail of post ontvangen.
6. Vul bij inkomende server in: mail.abcdomein.nl.
7. Vul bij uitgaande server (SMTP) in: mail.abcdomein.nl.

Zowel voor de inkomende als de uitgaande server dient u in te loggen met uw volledige e-mailadres en wachtwoord.

Hoe stel ik een vakantie bericht in?

1. Log in op de Controlpaneel.
2. Selecteer het domeinnaam waarvan u het vakantie bericht wilt instellen.
3. Klik op Vacation Messages onder het kopje E-mail Management.
4. Klik op Set Vacation Message.
5. Selecteer bij Vacation Account: de betrefende e-mail adres waarvan u een vakantie bericht wilt instellen.
6. Voer bij Vacation Message: uw vakantie bericht in.
7. Bij Vacation Start: en Vacation End: stelt u de datum in.
8. Tot slot klikt u op Create.

Hoe wijzig ik de wachtwoord van een e-mail account?

1. Log in op de Controlpaneel.
2. Selecteer het betreffende domeinnaam.
3. Klik op E-mail Accounts onder het kopje E-mail Management.
4. Klik op change voor het wijzigen van de wachtwoord van een e-mail adres.
5. Voer het gewenste wachtwoord in.
6. Tot slot klikt u op Modify.

FTP & Database

Hoeveel schijfruimte heb ik nog over?

1. Log in op de Controlpaneel.
2. Selecteer het betreffende domeinnnaam.
3. In het rechter kolom, onder het kopje Your Account ziet u de gebruikte (used) schijfruimte (disk space).

Domeinnaam

Wanneer is mijn domeinnaam actief?

1. Log in op de webmail.
2. Uw gebruikersnaam is uw volledige e-mail adres, bijv. info@uwdomeinnaam.nl.
3. Uw wachtwoord heeft u van ons per e-mail of post ontvangen.

Indien u uw inlog gegevens kwijt bent, klikt u hier.

Hoe kan ik een domeinnaam doorlinken?

1. Log in op de Controlpaneel.
2. Selecteer het domeinnaam waarvan u het vakantie bericht wilt instellen.
3. Klik op Vacation Messages onder het kopje E-mail Management.
4. Klik op Set Vacation Message.
5. Selecteer bij Vacation Account: de betrefende e-mail adres waarvan u een vakantie bericht wilt instellen.
6. Voer bij Vacation Message: uw vakantie bericht in.
7. Bij Vacation Start: en Vacation End: stelt u de datum in.
8. Tot slot klikt u op Create.

Administratief

Hoe en wanneer kan ik mijn hosting opzeggen?

Alle diensten worden afgesloten voor een periode van 1 jaar, met een automatische verlenging voor eenzelfde periode. Het opzeggen van een dienst dient te gescheiden minimaal 1 maand voor het begin van de maand waarin het dienst verlengd wordt.

Stuur een e-mail naar support@abcdomein.nl met als onderwerp: Opzeggen.

Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:
• Het betreffende domeinnnaam die beeindigd moet worden
• Uw gebruikersnaam
• Uw wachtwoord
• Uw adresgegevens
• Ingangsdatum van opzegging (bijv per direct of per 01-01-2015)

Hoe en wanneer ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt jaarlijks, 1 maand voor de automatische verlenging per e-mail en per post een factuur van ons.